Malaysia is the best !

hye semua ... korang sihat tak ? hope korang sihat laa ea .. heyy , lame giler tak update blog ni . emm , takde mase 1hal , malas pun ye .. HAHA .. biasa laa tu LELAKI .. :) okey laa .. aku nak cerita sikit kehidupan aku kat negara orang ni..

oke laa , memang beza gile bila duduk kat negara orang dengan negara sendiri .. emm , korang mesti tertanye2 kan mana lagi best ? duduk Malaysia ke or duduk Ireland ? and the answer is MALAYSIAAAAAA ! haa ~ Malaysia laa negara yang paling best .. hey ! hey ! bukan sebab aku orang Malaysia , aku cakap macam tu .. but , membe2 mat salleh aku pun cakap macam tu .. serious ! aku tak tipu oke .. tak percaye ? meh aku cerita bagi korang percaya ..mase mule2 aku masok kelas , kiteorang kena buat sesi suai kenal dulu .. then tibe je turn aku , " oke you , handsome boy ! now is your turn .. please introduce yourself .." kata prof smith .. aku pun dengan malu2 tahi kucing pun bangun laa .. "hey guys !! im airiz hafiz bin mohd azhar n i am from Malaysia .. this is my first time at here .. so i feel a little bit awkward but i know i will comfortable with it soon .. so i hope you guys will be my frined .. thanks ! " then diaorg tepuk tangan .. hahah .. *bangga sebenarnyaa .. yelaa , aku n membe aku jee kot melayu kat situ .. so janggal kott ! hee ~ oke continue ..

mase aku and membe aku nakk balik rumah *kat sini kene sewa rumah sendiri .. mahal kott ! huhu .. kiteorang terserempak dengan budak2 kelas kiteorang tadi *mat salleh  .. so diaorg one way nan kiteorg so kiteorg balik together laa .. :) on the round ,diaorang cakap laa yang diaorg penah cuti2 Malaysia kat Malaysia .. haha .. diaorang kate laa yang rakyat Malaysia ni baik2 belaka .. yelaa , membe aku cerita masa dia kat Malaysia dia kena kemalangan masa tu .. then ade laa sorang pakcik ni tolong dia .. buat laporan polis laa , buat ini laa , buat itu laa .. hehe .. dia kata dia terhutang budi dengan pakcik tu .. yg lgi sorang tu pulak cerita masa dia bercuti kat langkawi .. dia cerita , masa tu dia tengah sebuk beli choclate *langkawi memang kaya dengan choclate terutama Daim .. nyum ~ nyum ~ :P oke , dia cerita mase tu tengah ramai orang .. then dia tak perasan wallet dia jatuh .. then alih2 masa kat casher ade sorg budak pulangkan wallet dia .. dia kata baik betul budak tu .. kalau kat negara dia , budak tu da ambil da wallet tu , takdenyee nak pulangkan balik .. haha ..

diaorang cakap juga yang rakyat Malaysia ni peramah and suka senyum .. then tibe2 dia tunjuk aku .. haha .. ade ke dia cakap macam aku , sebab dari tadi aku asyik senyum jee bile dengar dia bercerita .. *mana taknyee , bangga kot rakyat asing puji negara kita .. kalau korang tak bangga ke ? haha .. aku malas laa nak cakap banyak aku senyum jee laa .. * senyum , tak perlu kata apa2 .. haha ... hah ! aku lupa ~ mamat2 salleh ni cakap jugak yang perempuan2 Malaysia ni cantik2 belaka terutama yang pakai tudung , ayu katenyee .. *hah ! yang tak pakai tudung tu ? cepat pakai tudung .. biar orang kata awk ayu ... :P *tapi biarlah lah pakai tudung kerana Allah , bukan kerana MANUSIA .. :)

emm , oke laa korang , aku dah ngantok laa .. nakk tido dulu .. lagipun tangan dah penat menaip .. nanti2 laa ea aku sambung cerita .. oke laa  bye .. Assalammualaikum :)

No comments: